NewsPośrednicy

Jak napisać ogłoszenie, które sprzedaje?

Nieruchomość, choćby najpiękniejsza, nie sprzeda się sama. Dobrze przygotowana oferta to podstawa sprzedaży lub najmu. Czy istnieje gotowy przepis na jej stworzenie? Jakie elementy powinna zawierać, a czego nie pisać w ogłoszeniach? Poniżej kilka słów o tym, jak fakty, przerobić na emocje i jak stworzyć internetową ofertę, która zachęci klienta do kliknięcia i poświęcenia właśnie jej uwagi.

Czy wiesz o tym, że ludzie przeznaczają tylko kilka sekund na lekturę tekstu na stronie? Masz więc jedynie 2 sekundy, by zwrócić uwagę poszukującego!

8 na 10 osób czyta tylko tytuły dlatego właśnie 80% czasu przy pisaniu tekstu powinniśmy przeznaczyć na wymyślenie dobrego nagłówka.

To fakty. Ale one nie sprzedają. Ludzie kupują emocjami. Dla nich liczą się korzyści. Ważna jest historia pełna konkretów i nieprzegadana. Czy takie reguły storytellingu można wpleść w ogłoszenie? Oczywiście!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czemu Twoje ogłoszenia nie sprzedają? Oto 3 najczęściej popełniane błędy w opisach – sprawdź czy nie ma ich w Twojej ofercie.

  1. Niedbała forma – lity tekst, w jednym długim bloku, którego już po trzech linijkach odechciewa się czytać.
  2. Niezrozumiały język – zawiłe zdania, strona bierna, kilkanaście wyliczonych cech nieruchomości z rzędu.
  3. Cechy to nie korzyści – brak języka korzyści, przedstawianie cech zamiast jasnego pokazania, co tak naprawdę klient zyska, decydując się na wynajem/zakup danego lokalu.

Co powinno zawierać ogłoszenie, które sprzeda/wynajmie nieruchomość? Poniżej wskazówki, które pomogą Ci lepiej zaprezentować portfolio.

Specyfika tekstów internetowych

Publikacje w sieci to ogromna szansa na dotarcie do grupy zainteresowanych odbiorców. Pod warunkiem, że robi się to z głową. Zanim więc stworzysz tekst, pomyśl o specyfice przyswajania treści w internecie. Liczy się zaangażowanie odbiorcy, powiązania z social media i przede wszystkim czas. Czytelnik w internecie nie ma go zbyt wiele. Strony z ogłoszeniami przegląda, a nie czyta od deski do deski. Badania pokazują, że przyswajamy zaledwie 1/5 tekstu, a nasze oko „skanuje” tekst, szukając punktów zaczepienia, chwytliwych fraz po lewej stronie (na początku zdań, w nagłówkach, wyliczeniach), więc tam umieszczaj kluczowe informacje.

Wyróżnij najważniejsze treści

Żeby przykuć uwagę czytelnika, zadbaj o wyróżnienie graficzne słów kluczowych. Możesz to zrobić za pomocą pogrubienia, innego fontu lub koloru. Nie przesadzaj jednak z ilością, bo odniesiesz odwrotny skutek. Dłuższy tekst podziel na akapity (ok. 4-5 zdaniowe). Zasada 1 akapit = 1 myśl to krok do sukcesu i utrzymania uwagi czytelnika. Stosuj śródtytuły. W ogłoszeniach dobrze sprawdza się system punktorów. Lista nie może być za długa – 7 myślników to maksimum. 

Chwytliwy tytuł to podstawa

Jeśli chcesz zaskoczyć czymś klienta, tytuł Twojego ogłoszenia musi się wyróżniać. Eksperci są zgodni – należy połączyć dwa składniki: główny walor nieruchomości i emocje. Odwołuj się do potrzeb, ale nie przesadzaj z metaforyką. Postaw na konkret, który przemówi do kupca, np. „Dom marzeń, na który cię stać”.

Postaw na konkret i bezpośredni komunikat

Zestawiaj cechy i korzyści. Pisz precyzyjnie i bez zbędnych przymiotników. Jeśli mówisz „świetna lokalizacja”, doprecyzuj, np. w odległości 700 m od szkoły i 5 min piechotą do przystanku autobusowego. Postaw na hierarchię informacji, pisz zwięźle. Buduj krótkie, nieskomplikowane zdania, bez metafor. Komunikat kieruj do określonego klienta – zwizualizuj go sobie i dopasuj styl ogłoszenia do jego stylu życia. Daruj sobie formuły grzecznościowe typu „Szanowni Państwo” – one tworzą dystans. 

Pisz językiem korzyści

Wykorzystaj socjotechnikę o nazwie laddering. Pozwala ona zwizualizować korzyści i dotrzeć do realnych potrzeb i motywacji. Zanim zaczniesz tworzyć ogłoszenie, odpowiedz na trzy proste pytania:

  • Co to jest? (np. dom, 120 mkw)
  • Co mu to daje? (np. rodzina będzie miała gdzie mieszkać)
  • Co mu to daje, że to mu to daje? (np. rodzina znajdzie tu komfortową przestrzeń, bezpieczeństwo, przy jednoczesnej bliskości komunikacji)

Następnie przerób uzyskane informacje na treść ogłoszenia:

„Przestronny dom 120 mkw z ogrodem. Świetnie skomunikowany, blisko S5 – w 20 minut dotrzesz do centrum miasta”. 

Call to action, czyli wezwanie do działania

Aby klient zaangażował się, musisz zakończyć swój przekaz zaproszeniem, a wręcz wezwaniem do kontaktu. Twoim „Call To Action” może być zwykłe „zadzwoń i umów się na prezentację mieszkania”, lub coś bardziej kreatywnego i zaskakującego, np. „Ostatnio pomogłem 4 rodzinom kupić wymarzone mieszkania. Mogę pomóc także tobie. Napisz lub zadzwoń”.

Integralną częścią ogłoszenia jest obraz. Pamiętaj więc, by oferta była spójna z tym, co przedstawiasz na zdjęciach czy wirtualnym spacerze.

Tagi
Czytaj dalej

Dorota Dwornik

Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist

Powiązane artykuły

Back to top button

Jesteś agentem lub pośrednikiem?

Dołącz do:
https://www.facebook.com/groups/Otodom/

Zamknij