DeweloperzyNews

Osiedla, na których dobrze się żyje

Czym charakteryzują się osiedla, na których dobrze się żyje? Czy takie inwestycje powstają w Polsce? Czy to prawda, że deweloperzy coraz częściej stawiają na funkcjonalność i potrzeby przyszłych mieszkańców? Na te pytania odpowiedzieli nasi eksperci podczas kolejnego spotkania Otodom.Live – Małgorzata Nowodworska (Angel Poland Group), Adam Chyliński (Eco Avengers) oraz Maciej Ster (Miastologia). Sprawdź czy osiedle, którym jesteś zainteresowany, spełnia odpowiednie wymagania, by móc powiedzieć, że dobrze się na nim żyje, a także:

  • czy da się zaprojektować przestrzeń tak, by wszyscy byli zadowoleni,
  • jakie są cechy charakterystyczne takich osiedli,
  • czy potencjalni klienci zwracają uwagę na części wspólne,
  • jaką rolę odgrywają takie przestrzenie na etapie podejmowania decyzji o zakupie,
  • przykłady osiedli, na których dobrze się żyje,
  • jak do rewolucyjnych z naszej perspektywy zmian na rynku nieruchomości będzie podchodziło pokolenie Z.

Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem niektórych kwestii.

Czym charakteryzują się osiedla, na których dobrze się żyje?

Paradoksalnie w odpowiedzi na to pytanie, wcale nie powinniśmy zastanawiać się w pierwszej kolejności nad tym, czy dobre do życia miejsca to miejsca dobrze zaprojektowane, które spełniają swoje funkcje, są zgodne z trendami itp.. W pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na mieszkańcach. Badania socjologiczne podkreślają, że osiedla na których dobrze się żyje zamieszkane są przez różne grupy społeczne. Każdy taki kompleks powinien być zróżnicowany i być odbiciem współczesnego miasta – im bardziej różnorodny, tym lepiej. Osiedla na których dobrze się żyje są więc takie, gdzie znajdzie się miejsce zarówno dla młodego singla, starszego małżeństwa, jak i rodziny wielodzietnej. 

A czy to nie jest tak, że deweloperzy projektując nowe osiedla, nastawiają się na pewnego rodzaju klientów? Tym samym zawężają grupę potencjalnych mieszkańców, którzy są jakoś sprofilowani? Czy może jednak wręcz przeciwnie – starają się projektować przestrzenie mieszkalne tak, by wszystkim żyło się na nich dobrze?

Doświadczenia pandemiczne pokazały nam, jak ważny jest mix: kulturowy, obyczajowy, wiekowy na osiedlach. Dzięki temu właśnie tworzy się prawdziwa wspólnota. Nagle okazało się, że młodzież może robić zakupy starszym sąsiadom w potrzebie czy wyprowadzać pupili. Wiadomo, że nie uciekniemy od jakiejś segmentacji klientów. Ale to, do czego możemy zachęcić innych deweloperów to segmentacja bardziej behawioralna, która ma mniej wspólnego z samym wiekiem, stanem posiadania, natomiast więcej wspólnego z takimi bardzo ogólnymi kategoriami, np. czy jesteśmy otwarci na innych ludzi i chętnie nawiązujemy relacje, czy raczej nie. 

Jakie cechy charakterystyczne mają takie osiedla? Jak wyróżnia się przestrzeń wspólna?

Przede wszystkim powinna być to przestrzeń, w której to człowiek jest w centrum. Chodzi nie tylko o dobrą infrastrukturę, ale również aktywności z nią związane, takie jak idee sharingowe, ogródki sąsiedzkie (urban gardening) czy zajęcia albo święta dla mieszkańców (np. Dzień Dziecka). Ważne żeby już na etapie projektowania ta wspólna przestrzeń na użytek mieszkańców się pojawiła (również w komunikacji i promocji dewelopera), była zielona i co najważniejsze – by można było z niej do woli korzystać (bez trawników, na których nie można grać w piłkę). Jakość życia, czyli infrastruktura, wielkość, metraż, a tak naprawdę to jest tylko połowa sukcesu. Chodzi o to, by czerpać satysfakcję z życia, którą może stymulować fajna przestrzeń. Najważniejsze są jednak dobre relacje społeczne, możliwość zaangażowania w jakąś wspólnotę, czy identyfikację z grupą, w której się żyje. 

Podczas spotkania eksperci opowiedzieli nam również, czy potencjalni klienci zwracają uwagę na części wspólne, jaką rolę odgrywają takie przestrzenie na etapie podejmowania decyzji o zakupie, a także jak do rewolucyjnych z naszej perspektywy zmian na rynku nieruchomości będzie podchodziło pokolenie Z. Zapraszamy do obejrzenia całego LIVE’a na profilu Otodom:

Śledź na bieżąco relacje z naszymi ekspertami.

Małgorzata Nowodworska – Sales and Marketing Director – South
Angel Management | Board Member

Maciej Ster – współtwórca konceptu i członek zarządu Miastologia S.A., odpowiedzialny między innymi za rozwijanie produktów oraz za relacje z klientami.

Adam Chyliński – Eko-optymista i szef biura projektowego FIUUdesign. Zajmuje się zrównoważonym designem. Członek zespołu Eco Avengers i ekspert Polskiego Związku Firm Deweloperskich do spraw szczęśliwego budownictwa.

Tagi
Czytaj dalej

Dorota Dwornik

Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist

Powiązane artykuły

Back to top button

Jesteś agentem lub pośrednikiem?

Dołącz do:
https://www.facebook.com/groups/Otodom/

Zamknij