NewsPośrednicy

Jak budować społeczność wokół marki?

Regularność sprzedaży i cykliczne czerpanie zysków to cel wszystkich sprzedawców. O ile pojedyncza transakcja może dać sporo satysfakcji, to na dłuższą metę utrzymanie biznesu możliwe jest przy pewnej powtarzalności. Dlatego też tak ważne jest spełnianie oczekiwań klientów, właściwa obsługa i budowanie zaangażowanej społeczności.

  • W jaki sposób to robić? 
  • Czym się różni społeczność internetowa od “realnej”?
  • Jak do nich dotrzeć?
  • Jakie działania angażują?

O tym w najnowszym wpisie.

Budowanie społeczności w sieci

Prowadzenie profilu swojej marki w mediach społecznościowych czy pisanie bloga dziś nie jest już wystarczające. Tworząc autorskie treści dbajmy nie tylko o to, by treści te sprzedawały, ale też by pozycjonować naszych przedstawicieli jako ekspertów i zachęcać do dialogu. Jak to zrobić? Zamiast w poście czy wpisie szczegółowo opisywać produkt czy usługę , skup się na jego zaletach i jednocześnie zapytaj swoich odbiorców o opinię. To właśnie takie przestrzenie pozwalają na dzielenie się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami. W przypadku branży deweloperskiej mogą to być treści typowo związane z nieruchomościami, ale również komentarze do bieżącej sytuacji, raport dotyczący trendów na rynku wnętrzarskim.

Stworzenie internetowej społeczności bywa wymagające i czasochłonne, ale wiele możesz zrobić we własnym zakresie, gdyż sieć pozwala dotrzeć zarówno do obecnych i potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że jeśli już podejmujesz dialog, to musisz zadbać o płynną komunikację i wymianę opinii. Bez sprawnej reakcji na pytania i uwagi Twoja społeczność będzie zniechęcona, a brak odpowiedzi będzie szczególnie problematyczny np. w sytuacjach kryzysowych. 

Jak budować społeczność?

Budowanie zaangażowanej społeczności nie jest łatwe, ale stosując się do kilku zaleceń, powinno się udać. Kluczowe jest wychodzenie z inicjatywą dialogu. Post dotyczący ważnych i angażujących tematów z pewnością sprawi, że komentarzy będzie więcej. Jeżeli masz budżet, to zorganizuj prosty konkurs, który zwiększy zasięgi. Pamiętaj, by zdjęcia ukazywały klientów zadowolonych z Twoich usług. Wymieniaj się wiedzą i zdobytym doświadczeniem, pokazuj metamorfozy, jakie przeszło wnętrze. Szczególnie istotne jest przeszkolenie pracowników mających kontakt z klientem. To od ich pracy w dużej mierze zależy opinia Twoich usług, więc zadbaj, by obsługa była na wysokim poziomie. Najważniejsza zasada internetu – jeżeli popełniłeś błąd – przyznaj się i przeproś. Sieć pamięta bardzo wiele, a wykasowanie negatywnej opinii czy komentarza może wrócić ze zdwojoną siłą bez naszej kontroli. 

Budowania społeczności w świecie rzeczywistym 

Warto jednak pamiętać, że nic tak nie wzmacnia społeczności, jak możliwość spotkania w realnej rzeczywistości. To właśnie na targach, dniach otwartych, konferencjach i kongresach umożliwia się poznanie ludzi stojących za usługą i rozwianie wątpliwości. Stwarza się okazję, by powiedzieć o tym, jak wygląda praca pośrednika, w czym może pomóc, jak wesprzeć kupującego i sprzedającego. Oglądający z entuzjazmem podchodzą do zdobytej wiedzy i przekazują ją dalej swoim znajomym, bo nic tak nie cementuje tworzonego wizerunku profesjonalisty jak rozmowa. 

Wady i zalety

Możliwość obserwacji reakcji klientów, fizyczny kontakt z marką, natychmiastowa interakcja “face to face” to wartości, które w świecie rzeczywistym nabierają szczególnego znaczenia. Rozmowy o wątpliwościach obecnych czy przyszłych klientach, dzielenie się wiedzą (często taką, której unikamy w oficjalnych kanałach) z uczestnikami wydarzeń, dni otwartych i stwarzanie pretekstu klientom do dyskusji to duży plus spotkań “w realu”. Bez wątpienia jest to niemożliwe lub bardzo trudne w świecie online. Jasne, generalnie wiąże się to również z większym wysiłkiem organizacyjnym, czasowym i finansowym, być może też mniejszym zasięgiem wydarzeń niż w przypadku działań w sieci, ale nie rezygnuj całkowicie z tych działań. Dodatkowo materiał zdjęciowy czy filmik możesz udostępnić w social mediach i może okazać się on ciekawszy od kolejnego sztampowego posta.

Na co dzień śledzimy profile marek, czytamy udostępniane przez nie wpisy na blogi, a często podczas podejmowania ostatecznych decyzji kierujemy się opiniami znalezionymi w sieci. Media społecznościowe ułatwiają markom bezpośrednie dotarcie do odbiorcy i dają możliwość budowania silnej społeczności, która będzie rosnąć poprzez polecenia. Trzeba pamiętać, by nie rezygnować całkowicie ze spotkań w świecie rzeczywistym, gdyż mogą one stanowić cenne uzupełnienie działań online, a dodatkowo spełniają ważny aspekt wizerunkowy wpływający pozytywnie na postrzeganie danego dewelopera.

Tagi
Czytaj dalej

Dorota Dwornik

Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist

Powiązane artykuły

Back to top button

Jesteś agentem lub pośrednikiem?

Dołącz do:
https://www.facebook.com/groups/Otodom/

Zamknij