NewsPośrednicy

Wady i zalety wirtualnych spacerów

Nowoczesne technologie, szczególnie w ostatnim czasie, mocno wpływają na branżę nieruchomości. Systemy CRM, aplikacje mobilne, komunikatory online, a nawet wirtualna rzeczywistość to rozwiązania, które wspierają i ułatwiają pracę biur pośrednictwa. Jak zatem podejść do części wizualnej ogłoszenia i nie poprzestawać wyłącznie na pięknych zdjęciach? O tym jak z głową podejść do tematu wirtualnych spacerów w najnowszym wpisie.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czy każdą nieruchomość da się pokazać w korzystnym świetle,
  • czy spacer 3D wciąż jest tak drogą usługą,
  • nagrać wcześniej czy oprowadzać na żywo – techniki pokazywania nieruchomości w najkorzystniejszym świetle,
  • zalety i wady wirtualnych spacerów.

Jak powstaje wirtualny spacer? Czy można go zrobić samemu czy trzeba wynająć profesjonalistę?

Wszystko zależy od budżetu i czasu na wykonanie zadania. Oczywiście produkcję można zlecić firmie – w zależności od skali inwestycji to koszt od 800zł do 2500zł (ostateczna cena zależy od ilości zdjęć i wielkości obiektu). Są jednak rozwiązania, które pozwolą na samodzielne stworzenie wirtualnego spaceru. Do tego potrzebny jest aparat fotograficzny, który wykonuje zdjęcia 360 stopni, odpowiednia kamera*, bądź aplikacja na smartfon oraz oprogramowanie do składania spaceru.

Wykonanie zdjęć nie jest skomplikowane i trwa zaledwie kilka minut – wystarczy tylko zaopatrzyć siebie lub agenta w aparat i statyw. Należy ustawić odpowiednio sprzęt i za pomocą samowyzwalacza, lub innej techniki, zrobić zdjęcie wybranego pomieszczenia. Bardziej skomplikowany element stanowi zmontowanie naszej pracy w wirtualny spacer Więcej czasu zwykle poświęca się na złożenie zdjęć w wirtualny spacer. Istnieją bardzo proste oprogramowania, jednak przy niektórych realizacjach warto poprosić o pomoc firmę zewnętrzną.

Zalety wirtualnych spacerów

W naszym serwisie coraz bardziej dbamy o to, by wyróżnić właśnie takie sposoby prezentacji, bo widzimy ich potencjał. W dobie kryzysu spowodowanego koronawirusem wirtualny spacer sprawdza się doskonale. Na stronie głównej pojawił się przycisk “spacery wirtualne”, zaś w samym ogłoszeniu również są one UX dostosowane do strony tak, aby klienci chętnie je oglądali. 

Stosowanie spacerów 3D przynosi wiele korzyści obydwu stronom transakcji. Udowodniono, że tego typu prezentacje oferty znacznie bardziej angażują klienta niż same zdjęcia i opisy. Oczywistą kwestią jest również oszczędność czasu i możliwość szybkiej weryfikacji lokalu przez klienta. Jeśli oferta będzie dobrze przygotowana, może zdecydowanie wpłynąć na zachęcenie najemcy lub kupca.

W trakcie wirtualnego spaceru warto pokazać wszystkie pokoje po kolei, a także przedstawić nieruchomość z zewnątrz. Warto również pokazać za pomocą dostępnych internetowych narzędzi okolicę nieruchomości, wypisać zalety i ewentualne wady. Rzeczywiste zdjęcia są również mile widziane przez klientów. Na tym etapie wirtualnego kontaktu może odrzucić te, które nie spełniają jego oczekiwań, a agent szybko przejść do prezentacji innej oferty.

Wady wirtualnych spacerów

Można jednak znaleźć wady wirtualnych spacerów. Wiele osób podkreśla, że dzięki dokładności zdjęć klient dokładnie analizuje ewentualne niedoróbki, miejsca potrzebujące remontu czy też słabe aspekty, np. widok z okna, niewystarczające doświetlenie, zaniedbaną klatkę schodową czy okolicę. Jednak dzięki takiej wstępnej weryfikacji obydwie strony mogą zadbać o bardzo ważny kapitał – czas.

Wirtualne spacery przyciągają znacznie więcej uwagi niż tradycyjne formy prezentacji, świadczą o profesjonalizmie oraz staranności w przygotowanie oferty. Z pewnością doceni je wielu użytkowników, ceniących sobie swój wolny czas i chcących znaleźć nieruchomość szybko i pod profesjonalną opieką doświadczonego agenta. A my możemy Ci w tym pomóc.

*Dobrze wiemy, że sytuacja wymusiła na niektórych z Was krok milowy w świat technologii. Bez obaw! Otodom w ramach programu #ZdalnyAgent już wkrótce pomoże i w tym zakresie. Kupiliśmy już 50 szt. kamer do wirtualnych spacerów! Niebawem poinformujemy Was o wszystkich szczegółach bezpłatnych wypożyczeń. 

Tagi
Czytaj dalej

Dorota Dwornik

Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist

Powiązane artykuły

Back to top button

Jesteś agentem lub pośrednikiem?

Dołącz do:
https://www.facebook.com/groups/Otodom/

Zamknij