fbpx

Praca zdalna. Jak to zrobić?

Warto wcześniej przygotować swoje biuro i swoich pracowników na różne scenariusze pracy. Zobaczcie, o czym należy zawczasu pomyśleć.

Wiele firm przygotowuje się na możliwość tymczasowej pracy z domu. Sprawdź, czy Twoje biuro jest gotowe do pracy zdalnej!

Telefon atrybut pośrednika

Twoje biuro jest zamknięte? Pracujecie zdalnie? A może planujesz takie rozwiązanie w najbliższych dniach? Sprawdź, czy każdy klient będzie mógł się dodzwonić:

  • przenieś numer swojego biura na telefon komórkowy lub zmień numer na stronie www i w ogłoszeniach oraz w social mediach,
  • sprawdź, czy każdy z Twoich współpracowników może odbierać połączenia. Możesz kupić lub wypożyczyć telefony komórkowe, jeśli nie masz wystarczająco dużo, aby zaspokoić potrzeby wszystkich.
    Inną opcją jest zainstalowanie telefonu na laptopie podłączonego do firmowego systemu telefonicznego. W tym celu będziecie potrzebować laptopa i słuchawek. Dowiedz się czy każdy z Twoich pracowników ma odpowiedni sprzęt i wie jak to zrobić,
  • masz problem z przeniesieniem numeru? Skontaktuj się ze swoim operatorem usług telekomunikacyjnych. Może on doradzi Ci jakieś inne, jeszcze lepsze rozwiązania na ten moment.

Niech każdy mail otrzyma odpowiedź

  • sprawdź, czy każdy, kto musi monitorować wiadomości e-mail i odpowiadać na nie, ma w domu laptopa lub urządzenie dostępne do użytku służbowego.
  • przygotuj swój zespół na komunikację z klientem. Sprawdźcie, co możecie obecnie zaproponować klientowi np. transmisję live (whatsapp), spacer wirtualny, opracowanie strategii marketingowej sprzedaży mieszkania. Utrzymajcie relacje i bądźcie z nim w kontakcie.

Spotkania zespołu online

  • już wcześniej pisałam, że to spotkań proponujemy ZOOM tutaj >>
  • sprawdź, czy wszyscy Twoi pracownicy wiedzą jak korzystać z wideokonferencji i potrafią się połączyć.
  • do szybkich wiadomości wykorzystajcie komunikatory, załóżcie swoją grupę.

Dostęp do systemów i plików

  • zastanów się, którzy pracownicy potrzebują dostępu do np. CRM, Otodom lub innych programów,
  • upewnij się, że wszyscy pracownicy wiedzą jak korzystać z tych programów i wiedzą o bezpieczeństwie w sieci,
  • jeśli Twoja firma ogranicza dostęp do niektórych systemów lub programów, zastanów się nad dostępem za pośrednictwem firmowej sieci VPN (Virtual Private Network). Sprawdź, czy wszyscy mają skonfigurowane oprogramowanie VPN na swoich laptopach i wiedzą, jak z niego korzystać. Poproś, aby jak najszybciej przetestowali go w domu i potwierdzili, że działa,
  • jeśli przechowujesz pliki w rozwiązaniu chmurowym np. Google Drive, upewni się, że masz wystarczającą ilość dostępnego miejsca, że najważniejsze dokumenty są przesyłane i że wszyscy z Twojego zespołu mają do niego dostęp,
  • dostęp do Otodom. Pamiętaj o dwustopniowej weryfikacji: https://bezpieczenstwo.otodom.pl/

Zaplanuj pracę na najbliższe tygodnie

  • sprawdź dokładnie, kto i w jaki sposób pracuje teraz (notariusze, home stagerzy, fotografowie, graficy, producenci banerów, osoby przygotowujące mapki, rzuty mieszkań etc.) W ten sposób dowiesz się, jak zaplanować swoją prace na najbliższe dni. Więcej również tutaj >>

Komunikacja z klientem

  • pomyśl o tym, jak poinformujesz swoich obecnych i potencjalnych klientów o wszelkich zmianach godzin otwarcia, sposobie kontaktowania się, usług które teraz realizuje Twój zespół.
  • Zastanów się na jakich kanałach ich poinformujesz o tym: social media, Twoja strona www, w ogłoszeniach na Otodom, autoresponder w mailach, poczta głosowa etc.

Bądźcie przygotowani na różne rozwiązania w swoich biurach nieruchomości. My jako Otodom nadal będziemy kierować do Was poszukujących i komunikować, że to dobry czas, by poszukać nieruchomości i wypytać agenta nieruchomości o wszystkie szczegóły… jak chociażby tutaj >>>

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist