fbpx

TOP 4 trendy, które zawładną Internetem w 2020 roku

Warto wiedzieć, warto zapoznać się! Szczególnie, gdy środowisko, o którym mowa jest tak dynamiczne. Specjalnie dla Was nasz spec od Internetu, Andrzej Silski, podzielił się swoimi przemyśleniami. Zobaczcie sami!


INSTANT

Internet przyzwyczaja nas, że wszystko dzieje się natychmiast.

  • Smartphony pozwalają na dostęp do informacji niemal w każdym miejscu – wzrost znaczenia Mobile First Index
  • Zbyt długie wczytywanie strony internetowej irytuje internautów – Page Speed to konieczność dla SEO (czy wiecie jak sprawdzić czy strona długo się wczytuje? Zerknijcie TUTAJ >>).
  • Przyzwyczajamy się, że pytania zadane Google dostarczają odpowiedzi nawet bez przechodzenia na stronę internetową. Te, tzw. zero-click searches to wyniki rozszerzone z odpowiedziami „How to” czy „FAQ”. W ich wyniku zmniejsza się klikalność (CTR) w Google.
  • Potrzeba jak najszybszej odpowiedzi sprawia, że lawinowo rośnie popularność wyszukiwań głosowych, które pozwalają na uzyskanie odpowiedzi nawet bez patrzenia na monitor. Jak podaje Google, już 20% wszystkich wyszukiwań odbywa się w ten sposób. Nasze dzieci mogą nie wiedzieć do czego używaliśmy klawiatury. Co Wy na to?
  • Mieliście, kiedyś sytuację, w której patrzycie na coś i nie wiecie do czego to służy? Z pomocą przychodzi wyszukiwanie obrazem, którego popularność rośnie. Najpopularniejsze narzędzie Google Lens jest obecne w większości telefonów z systemem Android. Wyniki graficzne, również coraz częściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania. 

JAKOŚĆ ponad wszystko

To kryterium ważne w wielu aspektach:

  • Rosnąca popularność adblock-ów, coraz częstsze alergie na wszelkie notyfikacje wyświetlane wszystkim i informujące o wszystkim, skłoni marketerów do segmentacji klientów i jasnego ustalania swojej grupy docelowej. Kończą się czasy reklamowych „nalotów dywanowych” i natarczywego remarketingu. Nadchodzą czasy reklamowych „snajperów”, którzy będą docierali z przekazem do odpowiednich osób w odpowiednim momencie. Mistrzowie tego podejścia będą wykorzystywać personalizację i interaktywność, która z łatwością zaangażuje odbiorcę. A Wy w jaki sposób kierujecie swoje reklamy?
  • Pojawią się kolejne update’y algorytmów Google, które zmuszą marketerów do tworzenia treści pod kątem potrzeb użytkowników. Do lamusa zaczną przechodzić portale, które stawiają na ilość treści, zamiast na ich jakość. Dla SEO dużych serwisów, takich jak Otodom, coraz większe znaczenie będzie miał Crawl Budget, czyli odpowiednie zarządzanie treściami, które indeksuje Google.
  • Reklamodawcy zaczną dokładniej analizować wykorzystywane media, aby minimalizować straty związane z fraudami, czyli oszustwami dziesiątkującymi ich budżety reklamowe. Używam słowa minimalizować, ponieważ w mojej opinii, oszustwa związane ze spamowymi kliknięciami, botami czy te związane z fikcyjnymi wyświetleniami reklam jest jak katar – będą z nami zawsze 😉

AUTOMATYZACJA to rewelacja

To globalny trend dotyczący każdej dziedziny życia. W marketingu chatboty czy bezobsługowo emitowane reklamy są już na wyciągnięcie ręki. Wyzwaniem pozostaje nadal połączenie danych online z offline, ale pojawiają się coraz doskonalsze narzędzia, pozwalające na ten zabieg.


ROZPOZNAWALNOŚĆ przede wszystkim

Według badania Altimeter’s 2019 State of Digital Marketing report najważniejszym celem marketingu będzie budowanie świadomości własnego brandu (37% odpowiedzi). Generowanie leadów zdobyło 26%, a dbanie o doświadczenie klienta 20%. Czy w Waszej pracy zachowujecie podobne proporcje?

Chcecie by Andrzej częściej pisał? Dajcie znać w komentarzach, co Was najbardziej zainsteresowało, to rozszerzymy temat.

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist