fbpx

Dane w konkursie Lider Nieruchomość

Chcesz wiedzieć więcej o konkursie? Masz wątpliwości, czy wziąć udział? Dobrze się składa, że czytasz ten tekst! Dziś porozmawiamy z Marta Rybicką i Moniką Rudnicką o konkursie Lidera Nieruchomości. Marta jest Business Unit Director z firmy badawczej IQS i czuwa nad przebiegiem konkursu Lider Nieruchomości , a Monika jest szefem Otodom. Poznajcie szczegóły konkursu.

Tego typu rankingi/konkursy w branżach to nie jest nowość…

Marta Rybicka z IQS – Oczywiście. Od wielu lat w różnych branżach organizowane są konkursy, które opierają się na badaniach marketingowych. Jako przykład podam branżę finansową, w której regularnie organizowany są ranking banków mające na celu wskazanie liderów rynku w kontekście obsługi bankowej czy jakości produktów, chociażby Przyjazny Bank Newsweek czy Złoty Bankier. Inną branżą, która się porównuje jest branża motoryzacyjna: i tu przytoczę Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO.

W każdym z tych konkursów zbierane są dane z różnych źródeł, najczęściej są to audyty, w których audytorzy lub klienci weryfikują usługodawcę. Na podstawie rzetelnych i obiektywnych danych budowane są rankingi, dzięki którym klienci mogą sprawdzić jaka jest kondycja branży, kto w branży jest liderem, jaką pozycję zajmuje ich usługodawca, a sam podmiot ma szansę zweryfikować swoją pozycję i kondycję biznesową na tle branży, otrzymuje wiedzę nad czym powinien pracować, aby rozwijać swój biznes.

Co możecie powiedzieć o danych, które będą przetwarzane w konkursie organizowanym przez Otodom?

Marta Rybicka z IQS – W ramach pierwszego etapu oceniamy skuteczność działania biur na podstawie ich wyników z 2018 r. Pytamy o liczbę pracowników zatrudnionych przez biuro, liczbę transakcji oraz liczbę ofert z poprzedniego roku. W zasadzie można powiedzieć, że nie są to dane wrażliwe (finansowe), ponieważ są one i tak w pewnym stopniu są dostępne. Dane te będą opracowywane przez agencję badawczą IQS, a firmie Otodom zostaną przesłane po opracowaniu w formie rankingu (biura + miejsce w rankingu).

Drugi etap to weryfikacja jakości ofert umieszczanych przez biura na portalu Otodom w 2018 r. Sprawdzamy czy w ofertach były zamieszczone m.in.: logotypy biur, zdjęcia agentów, oceniamy jakość zdjęć w ofertach czy przestrzeganie regulaminu Otodom przez biura nieruchomości.

W jaki sposób buduje się metodologię takiego konkursu, aby był rzetelny i wiarygodny?

Monika Rybicka z IQS – Wspólnie z Otodom opracowaliśmy metodologię Konkursu opartą na łącznie trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Poświęciliśmy kilka miesięcy na wypracowanie finalnych kryteriów ocen, na podstawie których zbudujemy ranking.

W pierwszym etapie zaproponowaliśmy kilka znacznie bardziej szczegółowych wskaźników ocen (w tym dane finansowe, które również bardzo często są wykorzystywane do szacowania jakości i efektywności firm/marek), niemniej jednak w trakcie organizowanego wspólnie z Otodom warsztatu z członkami Rady Doradczej długo dyskutowaliśmy o tym, że rynek nieruchomości jest dość skomplikowany, a działalność biur może opierać się na różnych modelach. Dlatego postaraliśmy się wypracować optymalne i bezpieczne dla wszystkich podmiotów podejście.

Zaproponowaliśmy, aby w Konkursie uzyskać minimum obiektywnych danych, na podstawie jakich można opracować kryteria rankingów i dokonać sprawiedliwego wyboru. W Konkursie mogą wziąć udział wszystkie biura, niezależnie od ich lokalizacji.

Metodologia Konkursu została tak opracowana, aby wielkość biura czy jego lokalizacja nie wpływała na wyniki Konkursu, ponieważ dane np. liczba ofert nie będą bezpośrednio oceniane, a zestawiane w syntetyczne wskaźniki efektywności, np. liczba ofert vs liczba transakcji, stąd też biura działające lokalnie, na niewielką skalę, mogą okazać się niezwykle prężne i skuteczne.

Dlaczego warto wziąć udział w konkursie Lider Nieruchomości?  

Monika Rudnicka – Co najmniej z kilku powodów. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego to zaledwie kilka minut, a korzyści z udziału otrzyma każde biuro. Konkurs Lider Nieruchomości to niebywała okazja dla Was, aby porównać się i sprawdzić, w którym miejscu jesteście versus konkurencja z regionu. Raport z danymi będzie dostępny dla każdego biura, które weźmie udział.

Dla wygranych to również bogaty pakiet promocyjny. Patronami są wiodące media, a budżet poświęcony na promocję jest spory. Miano najlepszego biura w swoim regionie, biura ogólnopolskiego lub pośrednika jest nagrodą, o którą warto zawalczyć. Zwłaszcza, że najlepsi zaprezentowani będą w czołowych mediach.

Są też benefity, które branża zyska rykoszetem, czyli np. promocja wizerunku pośrednika w mediach lub uczestnictwo laureatów na Spotkaniu Liderów Nieruchomości.

Dziękujemy Sopot Mariott Resort & SPA za możliwość nakręcenia filmu.

I na koniec rozmowy: W jakim celu Otodom organizuje  konkurs Lider Nieruchomości?

Monika Rudnicka: Jak wspomniano wcześniej, takie rankingi w Polsce są popularne w innych branżach. Niestety w branży nieruchomości jeszcze nikt nie zrobił takiego zestawienia, bo to nie jest „łatwy kawałek chleba”.  Lubimy wyzwania i czujemy, że jest to bardzo ważny krok, aby uwiarygodnić tę branżę.

Odpowiadając zupełnie wprost – Otodom robi to dla korzyści:

  • Biura nieruchomości zyskają wizerunkowo, liczymy na rozgłos w mediach. Będą mieć też zestawienie, którego nigdy wcześniej nie mieli, a które na pewno pomoże im w budowaniu strategii
  • Poszukujący otrzymają informacje na temat działalności biur i będą wiedzieć, kto jest liderem w ich regionie
  • Otodom, jako organizator, także zyska na tym projekcie PR-owo.

Zachęcamy do udziału w konkursie Lider Nieruchomości, a jeżeli macie jeszcze pytania to zadajcie je czym prędzej 😉 

Weź udział w konkursie >>>

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist