fbpx

Pierwsze spotkanie RADY DORADCZEJ KLIENTÓW OTODOM

Już od dłuższego czasu myśleliśmy o tym projekcie. Obserwowaliśmy inne firmy, które mają Rady Doradcze Klientów i czuliśmy, że to jest dla nas kolejny krok na drodze, którą powinniśmy podążać. Za nami pierwsze spotkanie z Radą i teraz wiemy na pewno, że lepszej decyzji nie mogliśmy podjąć…

Przedstawiciele Rady Doradczej Klientów Otodom

Przedstawiciele Rady to bardzo zróżnicowana grupa. Są wśród niej pośrednicy, którzy:

  • pracują w międzynarodowych korporacjach, sieciówkach, mają kilka oddziałów w Polsce, pracują w średnich wielkościach biurach lub małych,
  • obsługują różnych klientów, różne typy nieruchomości oraz rynki,
  • działają w różnych lokalizacjach, województwach, a również odmiennych pod względem aglomeracyjnym,
  • mają różne umiejętności, doświadczenia, często również z innych branż,
  • niektórzy z nich prowadzą szkolenia, inni organizują eventy dla branży, jeszcze inni udzielają się w stowarzyszeniach…

Można by długo wymieniać jakie są różnice. Lecz przedstawicieli Rady dużo również łączy. Już na pierwszych spotkaniu można było dostrzec zaangażowanie we wspólną sprawę. Bez wątpienia są to osoby, które patrzą szerzej niż w obrębie własnej firmy, bo wiedzą, że na rozwoju branży może skorzystać całe środowisko.


Rada Doradcza Klientów Otodom 2018/2019

Pierwsze spotkanie Rady

Na pierwszym spotkaniu Rady omawialiśmy projekt plebiscytu Lidera Nieruchomości. Jako Otodom zrobiliśmy przetarg na koncepcję kreatywną i realizację konkursu, w którym wyłoniony zostanie Lider Nieruchomości. Agencje badawcze, które zgłosiły się do przetargu miały trudne zadanie, ponieważ poprzeczkę wyznaczyliśmy bardzo wysoko. 

Agencja, która wygrała przetarg przeprowadziła warsztaty na pierwszym spotkaniu Rady. Wspólnie zastanawialiśmy się kim jest lider, jakie są jego cechy, jakie kategorie nagród mogłyby być przyznane, ale głównie pracowaliśmy nad tym skąd wziąć dane, aby wyłonić tych najlepszych.

Chcemy bowiem, by konkurs Lidera Nieruchomości był:

  • transparentny – nikt nie może mieć wątpliwości, skąd taki wynik.
    Każda informacja, dane, wskaźniki użyte do podjęcia decyzji o nagrodzeniu danej firmy muszą być wiarygodne i sprawdzone. Muszą być pozyskane w sposób tak samo dostępny dla wszystkich potencjalnych uczestników konkursu. I przede wszystkim muszą być obiektywne, to znaczy niezależne i niewynikające z jakiejkolwiek indywidualnej opinii. Dlatego zbieraniem danych zajmie się profesjonalna firma badawcza,
  • uczciwy – chcemy, aby dawał jednakową szansę wszystkim biurom, nie chcemy aby faworyzował np. tylko duże biura lub tylko biura zajmujące się danym typem nieruchomości,
  • prestiżowy – chcemy, aby biura aspirowały do laureatów nagrody, wiedząc że podnoszenie jakości daje wymierną korzyść,
  • medialny – tak, chcemy, aby było o nim głośno, aby promować wizerunek pośredników w różnych mediach.

I właśnie nad tym pracowaliśmy z przedstawicielami Rady Doradczej Klientów Otodom. To oni zwracali nam uwagę na różne niuanse, które pozwolą nam dostosować kryteria do powyższych wytycznych. To dzięki nim zasady będą przejrzyste i klarowne. 

Obecnie czekamy na przetworzenie przez agencję wszystkich uwag od Rady. A już niedługo kolejne jej spotkania i nowe tematy. Już nie możemy się doczekać, bo taka współpraca to sama przyjemność.

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist