Coraz bliżej Święta – relacje z klientami

To ostatni dzwonek, by zacząć myśleć o upominku świątecznym dla swoich klientów. Pamięć o partnerach biznesowych, systematyczna komunikacja z nimi i przyjazne podejście to jeden z aspektów, który sprawia, że klienci chętnie do Was wracają i polecają Wasze usługi. Nadchodzące Święta  są więc dobrą okazją na to, aby pokazać, że są dla nas ważni. Co możecie zrobić?

 

Jak złożyć życzenia

Najprostsze rzeczy są najlepsze, ale nawet te bardzo oczywiste czynności często bywają kłopotliwe. Mowa o składaniu życzeń. Bo oczywiście nie chcemy wypaść sztucznie, bądź sztampowo. Co zatem zrobić, by tak nie było?

  • kartki pocztowe

Jeszcze jest trochę czasu, by wydrukować oryginalne kartki świąteczne ze swoim logo. Pamiętajcie, jednak żeby logo było subtelne. Jeżeli Wasza baza klientów nie jest zbyt duża, to możecie wypisać kartki ręcznie. Myślę, że wśród wszystkich kartek biznesowych, będzie to wyróżniające.

Najważniejsze jednak, co napiszemy. Zastanówcie się razem ze swoimi współpracownikami, czego chcecie życzyć swoim klientom. Niech to nie będzie skopiowany wierszyk z internetu, bo może być odebrany jako spam. A może życzenia powinny być napisane przez pośrednika, który jest opiekunem danego klienta. W końcu to on go zna najlepiej i mógłby wtrącić treść spersonalizowaną. Jakiś smaczek z transakcji lub nieruchomości, o którym tylko oni wiedzą. Takie „mrugniecie okiem” do klienta jest odbierane sympatycznie, bo dajemy znać, że pamiętamy tę transakcje i ją wspominamy.

  • życzenia online

Tu możecie pozwolić sobie na zdecydowanie więcej. Ale znowu warto, aby w przypadku małej bazy życzenia były spersonalizowane i najlepiej, aby były napisane „od serca”. To da się wyczuć. Oprócz zwykłej nakładki, grafiki lub elementów wskazujących na Święta, możecie pokusić się o animacje lub nagrać video. Taki materiał możecie wykorzystać na naszym kanale YouTube, Facebook, Instagram, czy LinkedIn etc. Choć warto zmodyfikować treści jeżeli wiecie, że wielu Waszych klientów jest na Waszych wszystkich kanałach. Nie chcecie przecież, aby poczuli się spamowani.

Prowadzicie bloga? To okazja do dłuższych życzeń, może nawet skromnego podsumowania roku np. w tym roku nasze biuro partnerowało przy sprzedaży 30 mieszkań, 15 działek i 23 domach. Wszystkim naszym klientom życzymy rodzinnych Świąt w swoich domach. To tylko pomysł na szybko, ale chciałam tylko wskazać, że są możliwości na rozwinięcie życzeń. My w Otodom, co rok staramy się na blogu wpisać życzenia z od każdego pracownika z osobna. Myślę, że to miłe nie tylko dla nas, że mamy możliwość złożenia życzeń indywidualnie…

Drobne upominki i te trochę większe…

Wyobraźcie sobie sytuację, że Wasz klient otrzymuje od Was drobny prezent z dopiskiem, który wskazuje, że pamiętacie, iż to jego pierwsze Święta w nowym mieszkaniu. Wachlarz prezentów jest szeroki. Od stroików, kalendarzy, po kosze z łakociami, czy alkohole. Chyba wymieniłam najbardziej popularne prezenty. Klucz do sukcesu przy wyborze prezentu jest zawsze ten sam: czy ja również chciałbym to otrzymać. Kolejnymi pytaniami powinny być przydatność i walory estetyczne. Oczywiście ważne jest również opakowanie oraz sposób dostarczenia. Niekiedy trudno przewidzieć terminy doręczenia przez pocztę lub firmy kurierskie, gdyż okresie świątecznym są one znacznie wydłużone – uważajcie. Dlatego jeżeli jest Wam po drodze lub macie sposobność, to spróbujcie choć niektórym klientom, dostarczyć upominki osobiście. Pamiętajcie, że przy prezencie również warto dać kartkę z życzeniami.

Oczywiście to tylko zajawka tego, co możecie. I to od Was zależy co wybierzecie. Należy jednak zastanowić się, czy oznaczaniem kogoś na FB, wysyłaniem sms z skopiowanym wierszykiem lub wysyłaniem wszystkim giphy z choinką, osiągniemy to, co zamierzaliśmy. Nic na siłę i postarajmy się nie „odbębnić tematu”, w końcu to atmosfera buduje Święta.

 

 

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist