Sprawdź statystyki serwisów w Twoim regionie

Już wiesz, że serwis Otodom odwiedza bardzo dużo użytkowników, ale działasz lokalnie i zastanawiasz się jak wypada w Twoim województwie. Właśnie z tą myślą przygotowaliśmy dla Ciebie wykresy z 16 województw. Zobacz jak rozkładają się siły poszczególnych serwisów w różnych regionach Polski.

Najczęściej odwiedzane serwisy w poszczególnych województwach

Poniżej tekstu znajdziecie dane z Gemius/PBI. Wskazują one rozkład sił serwisów ogłoszeniowych nieruchomości pod względem ilości Realnych Użytkowników. Jest to najbardziej wiarygodne badanie i co ważne nie wskazuje ono liczby komputerów, tylko ilość osób, które odwiedza serwis w danym okresie.

Niektórzy piszą, że duża część odwiedzających to pośrednicy, którzy sprawdzają swoje ogłoszenia lub obecnie ilość ofert w Otodom. Tak, Gemius/PBI również Was zlicza, ale jest to kropla w morzu. Tylko w styczniu Otodom odwiedziło aż 3 726 216 użytkowników i odnotowaliśmy aż 15, 64 mln wizyt (badanie SimilarWeb). Każdy kto odwiedza serwis, bez względu na to czy robi to codziennie po kilka razy, czy raz w miesiącu, dla Gemius/PBI jest jednym Realnym Użytkownikiem (jedną osobą).

Wskaźnik ten zapewne pozwoli Wam lepiej oceniać sytuację i swoje marketingowe inwestycje, a więc zobaczcie, który serwis odwiedzany jest przez największą ilość osób. Najpierw sprawdźcie wykres dla całej Polski:

 

 

Podsumowując: odnotowujemy wzrosty mimo, że mamy mniej ogłoszeń. Świadczy o tym chociażby fakt, że w czasie trwania kampanii reklamowej w październiku Otodom miał ok. 700 000 ogłoszeń i 3 416 615 użytkowników, a w styczniu przy ok. 450 000 ogłoszeń, mamy 3 726 216 użytkowników. Jeśli mamy częściej dzielić się z Wami tymi danymi, to dajcie znać.

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist
  • Marek Marek

    W ostatnim czasie pokazujecie sporo statystyk próbując udowodnić wszystkim, że tylko Wy się liczycie na rynku.. kilka faktów i informacji o których już zapomnieliście wspomnieć w swoich materiałach…

    Zaspokojenie potrzeb
    Kupowanie mieszkania to nie szukanie książki czy odkurzacza.. osoba która tak de facto poszukuje nieruchomości poświęca na jej znalezienie sporo wysiłku sprawdzając różne miejsca.. to, że czegoś nie znajdzie na portalach z grupy otoDom nie znaczy, że zrezygnuje z kupna lub kupi coś niepasującego.. będzie szukać i znajdzie.. ale już nie na otoDom 😉

    Umowy otwarte
    Nasz rynek nieruchomości już tak jest skonstruowany, że większość ofert które są na rynku to współpraca w ramach kilku umów otwartych.. jeśli jest 5 agencji które reklamują daną nieruchomość to faktycznie oferta występuje kilka razy.. ale czy to jest takie złe? osoba która szuka nieruchomości ma większy wybór i może zdecydować się na agencję która najbardziej przypadnie jej do gustu. Dawno już skończyły się czasy, że oferty reklamowane były przez agencje bez umów pośrednictwa czy jako wabiki.

    Wycofanie vs ograniczenie
    Widać wyraźnie po liczbie agencji współpracujących, że wiele z nich WYPOWIEDZIAŁO umowy o współpracę… faktyczny obraz sytuacji będzie widoczny po 1 marca – wtedy dopiero agencje w całości poznikają z portali (obecnie większość z nich, ze względu na okresu wypowiedzenia dalej jest widocznych na portalu jako podmioty współpracujące).

  • Rafał Pędzimąż

    @Marek Marek
    1. Otodom i Olx to liderzy. Potwierdzają to statystyki, te u góry.
    2. Wyszukiwanie mieszkania w googlu (jest nie wygodne i „trochę jeszcze” nie będzie tak dobre jak wyszukiwanie np. w dowolnym portalu ogłoszeniowym jak np. otodom (czytaj wyszukiwanie tam ofert pomiędzy będącymi tam ogłoszeniami)
    3. Umowy otwarte… Nie wiem czy to dobrze czy źle dla klienta (właściciela nieruchomości) bo dla agenta gorzej 😉 w sensie czy osoba poszukująca nieruchomości (widząca więcej niż jeden raz tą samą nieruchomość) zdecyduje się na jej wybór (czyli krok pierwszy czyli zadzwonić do ogłoszeniodawcy) ale pośrednio wie to otodom 😉
    4. Wyraźnie napisane jest w artykule, że liczba ogłoszeń zmalała do 450 tyś. ogłoszeń przy jednoczesnej większej liczbie realnych użytkowników.
    (pytanie czy te statystyki są wiarygodne ale o tym może się wypowiedzieć Gemius)
    Drugie pytanie czy wzrost realnych użytkowników wynika ze wzrostu zainteresowania nieruchomościami w ogóle (czytaj cykl na rynku w gospodarce) czy (patrz pkt.1 – czyli lidera) ?

    Otodomie.pl 🙂 Mam temat następnego artykułu 🙂
    Jak kupujący szukają nieruchomości ??? W sensie jaki portali używają już wiemy ale trzeba zbadać czy nie robią tego też inaczej… Np. używają tylko google albo jeszcze innych metod np. bardziej tradycyjnych… Moje pytanie wynika stąd, iż nie całe społeczeństwo używa internetu, chociaż być może ta część nie jest pośrednio targetem otodom ale to nie oznacza, że nie kupuje nieruchomości. Trzeba to zbadać 🙂 Do tego będzie potrzebne większe badanie nie tylko z internetu 🙂

    Prosta obserwacja… (ta myśl może być trywialna) ale ogłoszenia otodom najlepiej się pozycjonują (chodzi mi o seo w googlu). Zarówno zdjęcia jak i nagłówki ogłoszeń z daną nieruchomością. Nie zauważyłem takiej synergii dla gratki bądź innych portali z ogłoszeniami nieruchomości…

    I na koniec :). Nie jestem pracownikiem otodomu ani jego właściciela (czytaj grupy). Lubię dyskutować :).

    • Dorota Dwornik

      Potwierdzam – nie znam człowieka 🙂 A tak poważnie, to spytam naszych analityków, co da się zrobić z tym tematem artykułu. Natomiast już na dniach otrzymacie na łamach bloga kilka informacji o poszukujących, może nie aż tak obszerny zakres jak wymieniłeś, ale myślę, że to i tak będzie krok do przodu 🙂