6 faktów o ogłoszeniach, które zostały usunięte z Otodom

Ostatnio bardzo dużo osób obserwuje ile ofert jest na Otodom, a ile ubyło. Fakt jest taki, że każdy zdawał sobie sprawę, że po ogłoszeniu zmian cennika ilość ofert będzie mniejsza. My już teraz wiemy, że 80 % usuniętych ofert to ogłoszenia biur nieruchomości, które kontynuują współpracę z Otodom ale ze zmniejszoną ilością ofert.  Dla nas jednak najważniejszą informacją jest jakie ogłoszenia decydują się usunąć biura nieruchomości. Zobaczcie!

Jakie ogłoszenia są najczęściej usuwane?

Na bieżąco sprawdzamy usuwane z Otodom ogłoszenia i postanowiliśmy podzielić się z Wami wiedzą na ich temat.  Od ogłoszenia zmian cenowych do dzisiaj, czyli 12 lutego 2018 r. zaobserwowaliśmy kilka interesujących trend. Przyjrzyjmy się faktom.

6 faktów, które zaobserwowaliśmy w ogłoszeniach usuniętych z Otodom:

  • 80%  usuniętych ofert to te, które wynikają z ograniczeń liczby wystawień, a nie wypowiedzeń umów,
  • lokale użytkowe na wynajem to 45256 usuniętych ofert,
  • pozostałe nieruchomości na wynajem (głównie mieszkania) to 52409 usuniętych ofert,
  • ogłoszenia starsze niż 6 miesięcy to aż 134970,
  • ogłoszenia starsze niż 12 miesięcy to 87279, a  starsze niż 2 lata to aż 63723,
  • ogłoszenia z rynku pierwotnego: 102517.

Podsumowując: spadek ogłoszeń jest widoczny, a spora cześć z usuniętych ogłoszeń to oferty z wynajmu lub nieruchomości z rynku pierwotnego oraz ogłoszenia, które widniały w naszych serwisie od dłuższego czasu. Oczywiście były też wśród tych ofert nieruchomości, które były stosunkowo nowymi ogłoszeniami. Niestety trudno jest teraz oszacować dokładnie, ile z tych ofert to te przenumerowane, zdublowane, czy nieaktualne. Cały czas analizujemy ruchy biur nieruchomości na kontach w Otodom. Obserwujemy proces ograniczania wystawień wśród biur, które kontynuują współpracę z nami ze zmniejszoną  ilością ofert.  I właśnie aż 80% usunięć ofert wynika z uporządkowania bazy przez biura nieruchomości. Mamy nadzieję, że już niedługo tę zmianę poczują klienci poszukujący, którym dużo łatwiej będzie dotrzeć do nieruchomości, którą chcą kupić.

Michał Szczudlak
Business Analyst