Jak wykorzystać zasięg portalu?

Często słyszysz o zasięgach, leadach, mierzeniu efektywności w Internecie…ale nie wiesz po co i z czym to powiązać? Spieszymy z odpowiedzią. Zobacz!

Jak mierzyć efektywność w Internecie?
Jak mierzyć efektywność w Internecie?

Pozyskiwanie leadów z serwisów

Kluczową rolą portali ogłoszeniowych jest pozyskiwanie leadów, np. kontaktu do potencjalnych nabywców oraz sprzedających nieruchomość. Każda agencja stara się oczywiście zdobyć jak najwięcej leadów. Niektóre z nich robią to poprzez zamieszczenie ogłoszeń na kilku portalach, czasami nawet lokalnych. Wówczas agenci tłumaczą tę decyzję chęcią pokazania swojemu klientowi, że podjęli działania, które zapewnią ogłoszeniu maksymalny zasięg. Tutaj, paradoksalnie, pozyskanie leada i jego konwersja na sprzedaż, nie jest najważniejszym kryterium dla wszystkich agentów nieruchomości. A to duży błąd. Śledzenie kosztów konwersji i ilości zapytań dostarczanych przez daną ofertę powinno być chlebem powszednim w działaniach w Internecie.

Niekiedy mniej znaczy więcej

Takie podejście, może i pozwala na budowanie wizerunku swojej marki. Przecież klient oceniając skuteczność biura, często uzależnia swoją opinię od tego, czy jego oferta pojawia się „w każdym portalu z ogłoszeniami”. Jednak utrzymywanie reklam na portalach, które nie generują zysku, wydaje się być marnowaniem pieniędzy klienta oraz własnych. Uświadomienie tego faktu klientowi, pozwoli na efektywniejsze zarządzanie jego budżetem reklamowym.

Argumenty, które mogą przekonać klienta

  • porównanie kosztu leada i jego konwersji na sprzedaż dla poszczególnych portali. W uproszczeniu – porównujemy (czas, pieniądze etc.)  zainwestowane w umieszczenie ogłoszenia na porównywanych portalach, do ilości klientów realnie zainteresowanych tym ogłoszeniem oraz do ilości transakcji jakie wygenerowały dane portale;
  • zasięg portalu, czyli ilość odwiedzających go użytkowników (zwłaszcza na terenie działania agencji);

 

O ile pierwszy z argumentów należy wyliczyć sobie samemu, to danymi o zasięgu chętnie się z Wami podzielimy. Zwłaszcza, że Grupa OLX, w skład której wchodzą OLX, OTOMOTO i Otodom w ostatnim raporcie Gemius/PBI (luty 2017), osiągnęła 8. miejsce w Polsce pod względem zasięgu wśród internautów. Zostaliśmy wyprzedzeni jedynie przez Google, YouTube, Facebook oraz duże portale z wiadomościami.

Szczegółowe dane na temat zasięgu Otodom znajdziesz TUTAJ

 

Jeszcze lepiej prezentują się dane dotyczące użytkowników urządzeń mobilnych, gdzie zajęliśmy 6. miejsce, wyprzedzając nawet YouTube, który jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie (prym wiedzie oczywiście Google).

 

A Ty w jaki sposób porównujesz skuteczność używanych portali ogłoszeniowych?