Poznaj 6 sposobów na ujarzmienie Facebook’a

Prowadzenie fanpage’a na Facebook’u to niekończące się pytania. Skąd wziąć zdjęcia, inspiracje do kampanii, ikony do postów? Nie wiesz? Nie orientujesz się? Zarobiony jesteś? Chętnie pomogę tekstem poniżej!

6 rad dla Twojego fanpage na Facebook'u
6 rad dla Twojego fanpage na Facebook’u

PRIMO: nazwa fanpage i optymalizacja treści

Nazwa to najważniejsza rzecz przy optymalizacji fanpage’a na Facebooku. Dlaczego? To właśnie ten element jest używany przez aplikację serwisu do określenia tytułu i nagłówka strony. A to z kolei ma wpływ na ranking w Google. Dlatego przy zakładaniu fanpage’a warto, aby była to nazwa firmy. Jeżeli masz już fanpage’a pod inną nazwą, to możesz spróbować ją zmienić. Nie powinno być problemu, gdy masz do 200 fanów. Jeżeli jednak grono Twoich fanów jest większe, wówczas napisz do Facebooka prośbę popartą mocnymi argumentami. Podobno większe szanse na pozytywne rozpatrzenia wniosku ma wpływ korzystanie z płatnych reklam. Tak czy inaczej, zawsze warto próbować.

Jeśli problem z nazwą fanpage’a masz już za sobą, to zwróć uwagę na treści, które na nim zamieszczasz. Pole „Informacje” to doskonałe miejsce, które można wykorzystać w działaniach SEO. Stwórz więc przyciągający opis firmy i pamiętaj, aby pojawiły się w nim słowa kluczowe.

Informacje z fanpage Otodom
Informacje z fanpage Otodom

SECONDO: szukasz inspiracji do kampanii ?

Sam Facebook podpowiada Ci przykłady udanych kampanii. Na stronie https://www.facebook.com/business/success możesz wyszukać case study realnych kampanii firm z całego świata. Jest tam również możliwość ustawienia parametrów określających wielkość firmy, cel kampanii, branżę, produkt oraz region, z którego chcesz zobaczyć kampanię.

W pomocy Facebook'a można znaleźć wiele inspiracji i porad. Zajrzyj, bo warto!
W pomocy Facebook’a można znaleźć wiele inspiracji i porad. Zajrzyj, bo warto!

O, nawet jest przykład z branży nieruchomości:

przyklad

Resztę doczytasz tutaj >>

TERZO: ikonki i oznaczania

Chcesz robić posty z ikonkami: ➯ ☎?????????????♠️⬇️ ? Nic prostszego! Wybierasz ikonkę i kopiujesz z tej strony lub z tej.

Masz problem z oznaczeniem kolegi lub fanpage’u? Użyj znaku @ przed wpisaniem wielką literą konkretnego słowa. Wówczas pojawi się lista naszych znajomych i polubionych przez Ciebie stron.

fb

Jeżeli nie możesz oznaczyć danej osoby lub firmy, wówczas oznacza to, że administrator zablokował taką opcje w ustawieniach swojej strony.

Quarto: skąd brać grafiki do postów?

Denerwujesz się, że ktoś kradnie Ci zdjęcia, a sam kopiujesz grafiki z internetu do swoich postów? Nieładnie! A przecież jest to dosyć proste. Są darmowe banki zdjęć, jak te:

…i wiele innych, ale warto sprawdzić czy dany bank zdjęć rzeczywiści całkowicie udziela nam prawa do ściągniętych zdjęć. Są dwie licencje:

  • CC BY – możesz użyć zdjęcia do postu na FB, ale musisz wskazać kto jest jego autorem,
  • CCO – bez konsekwencji możesz korzystać z ściągniętego zdjęcia i nie musisz podpisywać autora.

Wymienione powyżej strony należą do tej drugiej grupy. Oczywiście są również płatne banki zdjęć, gdzie wybierasz abonament i wówczas masz dostęp do szerokiej gamy grafik, zdjęć, rysunków. Ale sposobem na pozyskanie grafiki jest również zaznaczenie odpowiednich filtrów w Google:

Jak pobierać bezpiecznie grafiki z Google?
Jak pobierać bezpiecznie grafiki z Google?

 

QUINTO: grafika w reklamie

Facebook nie chcę wyświetlić Twojej reklamy? Być może tekst w tej grafice zajmuje powyżej 20% powierzchni obrazu.  Reklamy z większą ilością tekstu, nie są wyświetlane lub uzyskują mało wyświetleń. Dlatego przed publikacją warto sprawdzić swoją grafikę tutaj >>

Im mniej tekstu tym lepiej
Im mniej tekstu tym lepiej

 

SESTO: dlaczego mój post jest bez grafiki?

Zamieściłeś artykuł na blogu i chcesz pochwalić się nim również na Facebook’u? Jednak, gdy próbujesz go opublikować, widzisz, że Twój post nie ma grafiki. Jednym słowem: beznadziejnie. Jak przyspieszyć indeksowanie Google? Skorzystaj ze strony, która poradzi sobie z tą sytuacją.

Ten tekst ma 585 słów. Ponadto specjalnie dla Ciebie zadbałam o atrakcje wizualne, wstawiając 7 grafik. W jaki sposób masz zamiar to docenić? ???A poważnie, to mam nadzieję, że powyższe informacje będą dla Ciebie przydatne. O! Tylko tyle i aż tyle.

 

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist