O co pytaliście Monikę Rudnicką na chacie?

Wiele razy podczas rozmów telefonicznych z Obsługą Klienta, pytaliście o możliwość rozmowy z szefem Otodom, Moniką Rudnicką. Jednak nie zawsze jest ku temu sposobność, dlatego powstała idea zrobienia chata. I tak, 25 listopada Monika dołączyła do zespołu Obsługi, by odpowiadać na Wasze pytania. O co pytaliście i jakie padły odpowiedzi? Zobaczcie!

O co pytaliście Monikę i jakich odpowiedzi udzieliła?
O co pytaliście Monikę i jakich odpowiedzi udzieliła?

O co pytaliście Monikę Rudnicką?

Pytanie: Czy rozważaliście stworzenie nowego lub przekształcenia obecnego serwisu opartego tylko na wyłącznościach?

Monika: Strategicznie bardzo mocno wspieramy wyłączność, uważamy że jest to jedyna droga do uzdrowienia rynku nieruchomości. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest już program Sprzedaj z Otodom i ten kierunek na pewno będziemy agresywnie kontynuować.

Pytanie:  Kiedy kolejne Spotkanie Liderów Nieruchomości?

Monika: Na przełomie wiosny i lata przyszłego roku.

Więcej na temat Spotkania Liderów Nieruchomości możesz dowiedzieć się ze strony lub z filmów z tego wydarzenia

Pytanie: Jaka cześć wystawianych ofert na Otodom jest promowanych w ramach „Sprzedaj z Otodom”? Przymierzamy się do skorzystania z opcji „Sprzedaj z Otodom”, czy jest duże zainteresowanie programem i czy przede wszystkim przynosi efekt?

Monika: Nie jest to duża ilość. Za to widzimy, że liczba agencji przyłączających się do programu rośnie w dynamicznym tempie. Program jest bardzo skuteczny, aby się przekonać najlepiej spróbować na kilku ofertach.

Więcej o programie Sprzedaj z Otodom znajdziesz tutaj >> lub na blogu w artykułach.

Pytanie: Czy Otodom planuje stworzenie osobnego serwisu tylko dla rynku pierwotnego?

Monika: Rynek deweloperów rozwija się i na pewno wykorzystamy te szanse. Obecnie mamy sekcje poświęconą rynkowi pierwotnemu, zamierzamy w nią bardziej zainwestować w przyszłym roku.

Pytanie: Próbuje już od ponad roku założyć osobne konta dla pracowników!! Uważam to za duży minus portalu Otodom.

Monika: Tak, subkonta agencyjne to nasza duża bolączka, pracujemy nad tym.

Pytanie: O czym będzie kolejna Akademia Rozwoju Agenta?

Monika: Kolejna akademia, powiem tajemniczo, o mózgu.

Pytanie: Jaka jest domyślna kolejność promowań na liście?

Monika: Kolejność na liście wyszukiwania to najpierw VIPy, potem TOPy, następnie nowe ogłoszenia i podbite. Natomiast TOPy (3 na górze) rotują z każdym przeładowaniem strony.

Pytanie: Czy Otodom myśli o stworzeniu systemu do zarządzania ofertami biura nieruchomości i połączenia biur w jeden wspólny MLS?

Monika: Nie skupiamy się nad tym na razie.

Pytanie: Czy Otodom wzoruje się i chce być jak realtor.com ? Widzę, że przenosicie ich pomysły do swoich aplikacji .

Monika: Czerpiemy wzorce z różnych serwisów.

Pytanie: Jak dostaje zapytanie od Klienta przez Otodom to chciałbym odpowiedzieć na maila bezpośrednio do nadawcy (opcja odpowiedz), teraz oczywiście jest mail podany w wiadomości, ale…. Dobrze by było nacisnąć „odpowiedz” a Klient na całą korespondencje z Otodom.

Monika: Omówimy ten temat szerzej na blogu, bo widzimy, że jest problem.

Pytanie: Kiedy będzie można zarządzać kontem firmowym z pozycji telefonu?

Monika: Będziemy udoskonalać konto firmowe i jego obsługę przez telefon. Mam nadzieję, że wydarzy się to w przyszłym roku. Przepraszam, że nie mogę podać dokładnej daty.

Pytanie: Czy będzie możliwość sprzedaży nieruchomości zagranicą,  za pomocą Otodom?

Monika: Na tę chwilę nie planujemy możliwości sprzedaży ofert zagranicznych, jak będzie więcej takich pytań, wrócimy do tematu.

Pytanie: Dużo osób poszukuje nieruchomości pod miastem! Nie mając pojęcia o nazwach miejscowości (niszowych), które otaczają miasto. Czy macie pomysł jak takie oferty +10km bardziej pokazać?

Monika: Ten temat sam się rozwiąże przy korzystaniu z aplikacji i wyszukiwaniu „palcem po mapie”. Robimy wszystko, aby udział Użytkowników mobilnych rósł.

Pytanie: Czy Otodom umożliwi promocje ofert na OLX z panelu konta?

Monika: Już nad tym działamy.

Pytanie: Jak bardzo jest wiarygodna u Was wycena z urban.one? Czy wyceny urban.one są w znacznej mierze oparte na bazach Aliora?

Monika: Wycena uban.one jest bardzo wiarygodna, o ile podana jest dokładna lokalizacja. To duże wyzwanie. Cały czas pracujemy, aby również przy jej braku to co pokazujemy nie było „od czapy”.  Pracujemy nad optymalizacją tych widgetów. Źródłem danych są Powiatowe Rejestry Cen i Wartości Nieruchomości, czyli te same źródła, którymi posługują się rzeczoznawcy. Alior nie ma z tym nic wspólnego.

Pytanie: Co z ofertami na Allegro, po sprzedaży serwisu? Dalej będą się tam ukazywać czy znikną ?

Monika: Nic się nie zmienia jeśli chodzi o współpracę z Allegro.

Pytanie: Kiedyś BN współpracujące z SZO były na liście pierwsze i polecane przez Otodom. Obecnie pierwszy jest ten kto ma najmłodsze biuro nieruchomości. Czy jest to istotne? Są jakieś dane czy jest duży ruch w tej zakładce?

Monika: Słuszna uwaga, do zmiany. Ruch tam się zwiększa, co pokazuje, że klienci potrzebują pośredników. Z naszej strony to dopiero początek, mamy zupełnie nową wizje tej sekcji.

Pytanie: Co z programem do eksportu ATLASTOCK?

Monika: ATLASTOCK wprowadziliśmy w kwietniu pilotażowo, w wersji beta. Przekazaliśmy nasze wnioski do zespołu produktowego i na dzień dzisiejszy czekamy na decyzje czy będziemy dalej go rozwijać.

Na ten moment zakończyliśmy testy beta, narzędzie jest niedostępne dla Użytkowników w Polsce i czekamy na decyzje czy i w jakiej formie znowu będzie można go używać. Atlastock jest platformą używaną przez wiele krajów i jego dopasowanie do legislacji i specyfiki poszczególnych rynków jest bardzo trudne.

Pytanie: Gdy dostaje maila zachęcającego do przedłużenia wyróżnienia, podejmuje decyzje na podstawie statystyk. Czy mogłyby one być w tym mailu? Obecnie muszę się zalogować, zobaczyć i dopiero podejmuje decyzje 🙂

Monika: Mamy świadomość, że obecnie dostępne statystyki, w szczególności dla zaawansowanych Użytkowników, nie są wystarczające. Zarówno ich zawartość, jak i sposób dystrybucji. W najbliższych miesiącach jest to nasz priorytet, żeby to ulepszyć.

Pytanie: Dlaczego w Otodom nie ma rabatów?

Monika: W serwisie Otodom nie ma rabatów. Każde biuro współpracuje z nami na tych samych zasadach. Uważamy, że jest to transparentne podejście.

Pytanie: Otodom podobno zablokował możliwość odświeżania oferty z poziomu programu do eksportu. Dlatego też biura zaczęły wprowadzać na nowo oferty zamiast podbijać?

Monika: Wprowadzanie starych ofert na nowo narusza nasz regulamin i w takich przypadkach reagujemy.

Pytanie: Czy przy zgłaszaniu oferty, że jest nieaktualna, istnieje szansa na wycofanie tej oferty?

Monika: Do tego potrzeba profesjonalnego systemu weryfikacji angażującego zasoby ludzkie. Pilotujemy teraz takie rozwiązanie.

Mamy nadzieję, że następnym razem również zasypiecie Monikę pytaniami! Takie rozmowy przynoszą obopólne korzyści! Dzięki ostatniej Waszej rozmowie z Moniką wiemy, na co chcecie abyśmy położyli większy nacisk albo o czym warto napisać na blogu. Wszystkim, którzy uczestniczyli w chacie z Moniką, dziękujemy za ciekawe pytania. Pozostałych zachęcamy do zadania swoich pytań:

  • obsłudze klienta (telefonicznie lub przez formularz kontaktowy),
  • swoim koordynatorom ( telefon, mail, FB),
  • mnie np. na FB,
  • lub Monice Rudnickiej na kolejnym chacie.

A kiedy będzie powtórka chatu? O tym Wy zadecydujcie wypełniając poniższą ankietę. Do dzieła!

ankieta

Dziękujemy!

Dorota Dwornik
Stanowisko w Otodom: Marketing Communications Specialist