Realni użytkownicy – raport Gemius/PBI Październik 2016

Cześć,

Oto przed Wami najnowszy raport Gemius/PBI za październik 2016. Zobaczcie jak wyglądają najświeższe dane i jak na tym tle prezentują się serwisy, z których korzystacie.

Ilu realnych użytkowników odwiedza Otodom, a ilu inne serwisy?
Ilu realnych użytkowników odwiedza Otodom, a ilu inne serwisy?

Tak jak w poprzednim miesiącu, czołówka bez zmian. Przoduje OLX Nieruchomości i Otodom, a dalej kolejno kategoria nieruchomości w gratka.pl, morizon.pl, nieruchomości-online.pl i domiporta.

Dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius, październik 2016
Dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius, październik 2016

 

Jak rozumieć te dane?

Wykres przedstawia liczbę realnych użytkowników w danych serwisach, co przekłada się bezpośrednio na zasięg portali. Warto pamiętać, że mowa tutaj o realnych użytkownikach, czyli takich którzy odwiedzili daną stronę www. Gemius/PBI, czyli obecnie najbardziej rzetelny dostawca takich danych, przy badaniach uwzględnia również  takie zmienne, jak na przykład współkorzystanie wielu osób z jednego komputera. W naszym kraju takie dane wykorzystywane są często jako standard w branży internetowej i reklamowej. Sama metodyka badawcza zgodna jest z międzynarodowymi standardami badawczymi kodeksu ICC/ESOMAR.

Jakie są trendy?

Od dłuższego czasu obserwujemy w branży wzrost całego segmentu. Cały czas wpływ na to ma dość dobra koniunktura na rynku mieszkaniowym. Choć do końca roku zapewne będziemy obserwować spadek zainteresowania, my cieszymy się naszymi wynikami. Otodom w ostatnich kilku miesiącach zwiększył liczbę realnych użytkowników blisko o 50%. Zawdzięczamy to kampaniom telewizyjnym i onlineKrótko i na temat: nie zwalniamy tempa! Czekam z niecierpliwością na najnowsze dane, bo właśnie ruszyliśmy z nową reklamą naszego serwisu.

Przy okazji zapraszam wszystkich do zobaczenia naszego nowego spotu z Panią domu w roli głównej.

 

W grudniu również przedstawię Wam dane! Tymczasem kończę wpis, ale jeżeli macie jakieś pytania, to chętnie odpowiem.

Do następnego!

Michał Szczudlak
Business Analyst