Jaka jest skuteczność serwisów nieruchomości?

W marcu 2015 roku niezależny instytut badawczy PBS przeprowadził wśród pośredników nieruchomości badania dotyczące satysfakcji z korzystania z serwisów ogłoszeń nieruchomości. Otodom wypadł w nich bardzo dobrze. Wynikało z nich, że najwięcej zapytań pośrednicy otrzymują z naszego serwisu. Kilkanaście dni temu (w lutym 2016) PBS ponownie przeprowadził badania. Raport jest jeszcze bardziej obszerny, zrobiony na jeszcze większej próbie badawczej (300 pośredników), a wypadamy w nim jeszcze lepiej niż przed rokiem! Brawo MY! Ale od początku…

 

Jak pośrednicy zmienili się przez ten rok?

Czy badania ilościowe nam coś na ten temat powiedzą? Na pewno można wyciągnąć kilka interesujących wniosków. Cieszy to, że wciąż wzrasta Wasza świadomość, że skuteczność to najważniejszy parametr, jaki powinno się brać pod uwagę współpracując z serwisami ogłoszeń. Z badań wynika, że więcej z Was mierzy skuteczność i potrafi powiedzieć ile zapytań pochodzi z jakiego źródła. Coraz mniejszy odsetek pośredników korzysta też z niezliczonej liczby portali. A więc to, czego uczyliśmy Was na ARAch, czyli jak optymalizować wydatki, mierzyć ROI i w ogóle wydawać z głową, nie poszło w las. Oby tak dalej!

 

Czy coś się zmieniło jeśli chodzi o skuteczność?

W Waszej subiektywnej ocenie, z Otodom przychodzi średnio najwięcej zapytań od klientów. Dotyczą one zarówno wynajmu nieruchomości (średnio 7 tygodniowo),  jak i sprzedaży nieruchomości (średnio 8,4 tygodniowo). Konkurencyjny serwis Gratka.pl uzyskał średnią odpowiednio: wynajem – 4,3, sprzedaż – 5,8, a z serwisu OLX.pl kontaktuje się w tygodniu odpowiednio 6,6 i 4,5 klientów. Zobaczcie sami!

wynajem1
sprzedaz1
Na tle badanych serwisów Otodom.pl uznany został za najskuteczniejszy serwis ogłoszeniowy. Aż 46% z Was uważa, że właśnie z naszego serwisu otrzymuje najwięcej zapytań kończących się sprzedażą nieruchomości. Również z Otodom przychodzi najwięcej (26%) zapytań kończących się podpisaniem umowy najmu.
transakcja1

Szczegółowa ocena serwisów

Pracownicy biur nieruchomości oceniali też bardziej szczegółowo serwisy, z których korzystają. Taka opinia na przykład na temat wyglądu i estetyki portalu, wygody korzystania z konta użytkownika, obsługi klienta czy dopasowania oferty do Waszych potrzeb pozwala nam zidentyfikować obszary nad którymi warto jeszcze bardziej pracować. Między innymi dlatego tak wartościowe jest dla nas to badanie.

A co to są te NPS-y?

Z tym wskaźnikiem warto się zaznajomić. Co to takiego? My wykorzystujemy go na co dzień. NPS badamy na przykład w ankietach, które wypełniacie po szkoleniach Akademii Rozwoju Agenta. Pozwala nam to ocenić Waszą satysfakcję z udziału w warsztatach. W badaniu PBS pracownicy biur nieruchomości też oceniali w ten sposób serwisy, z których korzystają.
NPS to wskaźnik, który pokazuje lojalność klientów i świadczy o kondycji w jakiej znajduje się firma. Kwintesencją wskaźnika NPS jest jedno pytanie dotyczące skłonności do polecenia firmy swoim znajomym. Do obliczenia NPS wydziela się trzy grupy klientów: krytyków (detractors), neutralnych (neutals) oraz promotorów marki (promoters). Wartość NPS oblicza się odejmując ilość procentową krytyków od promotorów.
nps1
Według najnowszego badania najchętniej polecanym serwisem jest z OLX.pl (NPS wyniósł 40, a NPS dla całego rynku 8). Na drugim miejscu znalazł się Otodom (NPS wyniósł 13), a na trzecim miejscu podium Gratka z NPS wynoszącym 7.

Dlaczego to badanie jest tak ważne?

Systematyczne prowadzenie takich badań pozwala nam dowiedzieć się czy zmierzamy w odpowiednim kierunku. Satysfakcja klientów to niezwykle ważny czynnik, który wpływa na wyniki całej firmy. Dzięki takiemu badaniu wiemy, jak nasz serwis postrzegany jest w porównaniu z konkurencją. Wskazuje nam obszary, w których jesteśmy świetni i które należy pielęgnować, ale również pokazuje co powinniśmy poprawić.
Publikujemy je, ponieważ jest to również ważna informacja dla Was. To, jak działający na polskim rynku pośrednicy postrzegają serwisy, z którymi współpracują i które są dla nich najskuteczniejsze, może być dla Was ważną wskazówką przy planowaniu Waszych wydatków marketingowych.
Chcemy czerpać z takiego badania jak najwięcej rzetelnych informacji dlatego tak ważne jest, żeby instytucja jaka je przeprowadza była niezależna. W tym przypadku jest to PBS – największa polska agencja badawcza.
Agencja przeprowadziła je na próbie 300 pracowników biur nieruchomości, a więc największej dotąd próbie ze znanych nam tego typu badań wśród pośredników. Badania odbywały się metodą internetową (CAWI) i telefoniczną (CATI). Raport dokładnie wskazuje kim byli ankietowani, co również daje nam ciekawe informacje demograficzne dotyczące pośredników nieruchomości.
metryczka1

Cały raport możecie pobrać TUTAJ>>>

Podsumowując, ponownie jesteśmy najskuteczniejszym serwisem! Z roku na rok różnica między Otodom a konkurencją jest w tym względzie coraz większa. Oczywiście nie poprzestajemy na tym. Wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitny plan i na pewno go zrealizujemy. Już niedługo sami będziecie mogli się o tym przekonać! Gwarantujemy Wam, że będzie jeszcze lepiej!

 

Save

Save

Save

Save

Save

Agata Polińska
Brand Manager
  • Anonimowy

    No to szykują sie podwyżki 😉

  • Pewnie, że szykują się podwyżki, ale wskaźników skuteczności, jakości i obsługi 🙂

  • Anonimowy

    Akurat