3 x Naspers w Otodom w 2016.

 

Przyszła do mnie Dorota i mówi: Monika napisz na bloga, jak będzie wyglądał rynek nieruchomości w 2016 roku….Przepraszam, ale entuzjazmu nie poczułam. Prognozy zasypały nas z każdego kąta (nawet ja coś u Łukasza Kruszewskiego wróżyłam) ale czy naprawdę coś wnoszą?
Jak to mówią, nie oglądaj się za dużo na innych i rób człowieku swoje. I tak zamierzamy w Otodom. I nie zrozumcie mnie na opak. Słuchamy klientów, jesteśmy bliżej rynku niż kiedykolwiek, ale mamy swój pomysł na siebie i zamierzamy go realizować.
W tym bardzo pomaga nam korporacyjna aura wielkiego świata i sumy doświadczeń wielu świetnych menadżerów Grupy Naspers, z wielu świetnych biznesów. I tak na 2016 wybieram 3 złote korporacyjne myśli, które mam nadzieję sprawią, że zajdziemy dalej i szybciej niż kiedykolwiek.

1) Content is the King

Mamy wielu interesariuszy w Otodomku, wiele rodzajów Klientów i użytkowników, wiele oczekiwań od naszych inwestorów i ogólnie od rynku nieruchomości. Nie da się pogodzić wszystkich oczekiwań i dalej być liderem ☺. Musimy podejmować klarowne decyzje i bardzo starać się być w tym konsekwentnym. A co dla nas jest najważniejsze? Skuteczność, skuteczność i jeszcze raz skuteczność. A kiedy jest największa? Kiedy mamy dobry “content”.Czym jest jednak dobry content? Dobrze zaprezentowane nieruchomości, wystawione w realnych cenach, unikatowe, niedostępne na wszystkich portalach, nie zduplikowane przez wiele biur nieruchomości. I to właściwie jednoznacznie podsumowuje, wokół czego będą kręcić się wszystkie nasze inicjatywy w 2016 roku. Content, Content, Content. To słowo klucz na 2016.

2) Ambition vs. Focus

Uwielbiam te dylematy: ambicja vs koncentracja. To prawdziwa strategiczna partia szachów. Apetytu mamy na wiele, nawet zasoby często są, ale złapać wszystkich strok za ogon, po prostu się nie da. I nawet w ramach jednego obranego kierunku, trzeba dokonywać pewnych wyborów. Pewnych rzeczy nie upychać na listę, niektóre odpuścić, odłożyć. Wszystko po to, aby to, co robimy, zrobić najlepiej, dokładnie i w mistrzowskiej jakości. To również zalecenie dla mnie samej. Mam ciągłe adhd, natręctwo myśli i tematów. I miło, że klimaty korporacyjne pomagają mi układać także moje życie poza Pixelem.*

3) Data driven decisions

Po lipcowej migracji na nową platformę technologiczną włączyliśmy się w permanentny tryb testów. Odrzuciliśmy prawie w całości eksperckie wróżenie z palca i oddaliśmy broń w ręce analityków. Jako portal nieruchomości numer 1 w Polsce, danych mamy aż nadto. I wiemy jak powinno wyglądać ogłoszenie, aby odpowiadali na nie potencjalni zainteresowani. Wiemy, że zielony w niektórych aspektach działa lepiej niż pomarańczowy a na końcu wiadomości nie piszemy już „z góry dziękuję za odpowiedź”.  Dla mnie to wielki kamień zdjęty z pleców. Mimo, że siedzę w online od 15 lat, uwielbiam tematy UX, nie mam i nie chcę mieć monopolu na wiedzę. Taką wiedzę mają tylko tysiące, miliony użytkowników, którą umiejętnie zamykamy w naszych testach…
Zatem Otodom: obieramy Kurs na Jakość ! I życzymy sobie i innym samych dobrych decyzji w 2016 roku.
*Biurowiec, gdzie ma siedzibę Naspers w Polsce

Save

Monika Rudnicka
General Manager Otodom