Co myśli klient? Zapowiedź

Jakiś czas temu zaprosiliśmy kilkunastu użytkowników, którzy w nieodległej przeszłości przechodzili przez proces kupna nowego mieszkania/domu i korzystali w tym celu z serwisów ogłoszeniowych, do wzięcia udziału w swobodnych rozmowach. Zaznaczamy od razu, że nie były to tylko osoby, które poszukiwały ogłoszeń w Otodom, a użytkownicy, którzy korzystali z usług wielu portali. Zobaczcie czego się dowiedzieliśmy!

Zadziwiająca perspektywa poszukującego

Rozmawiając z osobami poszukującymi swojego „nowego M” bardzo często otwieraliśmy szerzej oczy ze zdumienia, ponieważ użytkownicy dzieląc się z nami swoimi spostrzeżeniami, pozwalali nam dostrzec te same rzeczy z innej, często fascynującej perspektywy. Ta próba wejścia w czyjeś buty pozwoliła nam nie tylko lepiej zrozumieć procesy, które mają miejsce w naszym (i nie tylko) serwisie, ale przede wszystkim mogliśmy wczuć się w sytuację, w jakiej znajdują się osoby poszukujące. Wchodząc w ich skórę mogliśmy poczuć, choć w niewielkim stopniu, z jakimi problemami się spotykają, jakie przeżywają dylematy oraz jakie odczuwają emocje. Takie złapanie zdrowego dystansu wobec samych siebie było dla nas bardzo cennym doświadczeniem, którym chcielibyśmy się z wami podzielić. Jesteśmy przekonani, że wnioski i wiedza płynąca z przeprowadzonych przez nas wywiadów będzie przydatna również dla Was.

Droga poszukującego w serwisach

Rozmowy, które przeprowadziliśmy z naszymi użytkownikami przedstawiamy w formie drogi, którą przechodzą osoby poszukujące. Chcąc bardziej zobrazować niektóre z problemów posiłkowaliśmy się również opiniami, które wpłynęły do nas poprzez „sugester”. Całą podróż osoby poszukującej można podzielić na kilka etapów. Ich kompletną listę znajdziecie poniżej:

1) podjęcie decyzji o chęci kupna nowego mieszkania/domu
2) wstępne rozeznanie rynku
3) analiza ofert
4) znalezienie najlepszej oferty
5) uzyskanie kredytu
6) przeprowadzka

 

 Na co mamy wpływ?

Chcemy się skupić na pierwszych czterech etapach, gdyż są one bezpośrednio związane z doświadczeniami użytkowników, które wynikają z procesów mających miejsce w portalach ogłoszeniowych. Wierzymy, że mamy na nie realny wpływ i możemy sprawić, aby były one lepsze (na tym nam zależy) lub gorsze (i tego chcielibyśmy rzecz jasna uniknąć). Szczegółowe informacje na temat dwóch pierwszych etapów przekażemy Wam na początku przyszłego tygodnia. Gotowi na więcej?

Stay tunned!

Przeczytaj I część artykułu „Co myśli Klient?” 

Przeczytaj II cześć  artykułu „Co myśli Klient?”

Save

Save